donderdag, februari 23, 2006

Approved!

Vandaag was het zover: de laatste stap in de aanvraagprocedure voor mijn visum. Vol goede moed togen Christine en ik naar het Amerikaanse consulaat aan het Museumplein in Amsterdam. Ik had de hele papierwinkel weer goed voorbereid: geboorteakte, huwelijksakte, paspoort, de formulieren waarmee Christine en haar moeder zich als mijn sponsors aanmelden, hun Amerikaanse belastingaangiften van de afgelopen drie jaren en nog wat van die zaken. Het consulaat had inmiddels van de keuringsarts de medische stukken doorgekregen inclusief de longfoto en ook had men bij de politie navraag gedaan naar mijn handel en wandel. De dame aan het loket wist zodoende aan Christine te vertellen dat ik geen crimineel ben. Dat had ik haar natuurlijk ook al vaak verteld, maar een bevestiging door een onafhankelijke derde op basis van officiële documenten is natuurlijk nooit weg. Alles bij elkaar was er kennelijk geen reden om mij buiten de Amerikaanse grenzen te houden en nadat ik de laatste 380 dollar had afgerekend luidde het oordeel: "Approved!". Eén dezer dagen kan ik dus een aangetekende zending verwachten met daarin mijn paspoort voorzien van een visumstempel en een verzegelde enveloppe die ik bij aankomst op het vliegveld van Cincinatti moet afgeven.

Dit heuglijke feit moest natuurlijk op gepaste Amerikaanse wijze worden gevierd. Daarom zijn we vanavond wezen eten bij de 'Golden Arches', of te wel McDonalds. Bepaald niet mijn favoriete vreetschuur, verre van dat, maar het is leuk voor de kids. Die zitten daar lekker te peuzelen van de visburgers en de hamburgers en bovendien kunnen ze er leuk spelen. Ook voor papa en mama is er een groot voordeel: het scheelt ons een avondje schoonmaken. Niet te geloven wat er na elke maaltijd thuis allemaal op de grond ligt onder de kinderstoelen. Het verbaast mij trouwens altijd hoe druk het is bij de McDonalds hier, zeker als je bedenkt dat er maar liefst drie vestigingen zijn in Zoetermeer. Je zou bijna denken dat het eten goedkoop en van topkwaliteit is ..... niet dus. Gelukkig hebben we straks in Amerika beduidend meer en betere keus wanneer we eens snel en makkelijk uit eten willen. Er zijn daar zoveel fastfoodketens met prima eten, waarvan ik me afvraag waarom die de sprong naar Europa nog niet hebben gemaakt. Volgens mij zou een Chick-Fil-A, een Wendy's of een Bojangles' hier goede zaken kunnen doen.

6 Reacties:

At donderdag, februari 23, 2006 4:22:00 p.m., Blogger Petra schreef...

Gefeliciteerd!!!
Weer een stap dichterbij NC.

Enne.. Chik-Fil-A is bij mij ook een van de favorieten.

 
At donderdag, februari 23, 2006 4:35:00 p.m., Anonymous Anoniem schreef...

Marcel, ik lees sinds enioge tijd je forum, maar nu stel je een vraag waar ik op wil reageren.
Vele Amerikaanse ketens hebben het hier (of elders in Europa)geprobeerd, en sommige met succes (Mac, BK, KFC, en sinds kort Subway's), maar ook vele zijn er mislukt (Applebee's, Wendy's in Belgie, Lone Star) en vast nog wel een paar die ik vergeet.
Je kunt een Amerikaanse formule niet 1 op 1 overplanten naar hier, en als je het probeert, moet je meteen goed uitrollen, zodat je overhead wordt verspreid over meerdere vestigingen. Dit vereist een hoop kapitaal.
Een groot probleem is ook de houding van het Nederlandse personeel, dat er nog altijd vanuit gaat, dat zij er niet zijn voor de klant, maar andersom.
Eric

 
At donderdag, februari 23, 2006 5:05:00 p.m., Blogger Petra schreef...

Hartelijk gefeliciteerd!! Gek eigenlijk, dat juist McDonald's zo groeit overal, toch echt niet het beste fast food!

 
At donderdag, februari 23, 2006 6:33:00 p.m., Blogger Petra schreef...

Ja dat Applebees het niet heeft gered in NL? Wij gingen vroeger vanuit Hellevoetsluis naar Scheveningen waar ze zaten. Eerst langs het strand en dan als toetje Applebees. En ineens waren ze weg. Zo jammer.
Nu zit hij hier om de hoek.
Raar idee, maar wel prettig ;-)
Groetjes Petra

 
At vrijdag, februari 24, 2006 3:09:00 a.m., Blogger kastelke schreef...

Proficiat, Marcel (én familie)! Ook al weet je, louter rationeel gezien, dat er geen enkele reden is om je tegen te houden, toch denk ik dat er een zucht van opluchting gaat als je die 'approved' hoort.
Hahaha, die moet ik onthouden: "vreetschuur"! LOL!
En wat de etensresten onder de stoelen betreft: troost je, als het tieners worden, dan vind je de chips of nootjes tussen en onder de zetels!

 
At vrijdag, februari 24, 2006 9:48:00 p.m., Blogger Annemiek schreef...

Proficiat!!!
Ha, kruimels onder de stoelen met kleine en grote kinderen! Ok, met kleintjes een beetje meer kruimels...

 

Een reactie posten

<< Home