vrijdag, januari 27, 2006

De verhuisoffertes

Zo, alle offertes zijn nu binnen en één ding is wel duidelijk: we gaan doe-het-zelven. De prijzen voor een compleet verzorgde verhuizing (incl. demonteren meubels, inpakken, laden en lossen) kwamen op € 7.658,- bij Passies en € 6.265,- bij De Gruijter. Die laatste prijs viel me reuze mee en was beslist lager dan ik had verwacht, maar nog altijd een kleine € 3.000,- duurder dan de goedkoopste doe-het-zelf optie. Die kwam uiteindelijk bij Online Shipping uit op € 3.450,-. Dat is dan de variant waarbij de container met trailer en al 4 dagen bij ons voor de deur blijft staan, zodat we op ons gemak kunnen inladen. Al deze prijzen zijn exclusief verzekering (1 à 2% van de waarde van de lading), die overigens alleen uitkeert wanneer de hele container in de Atlantische Oceaan verdwijnt. Als er onderweg iets beschadigt, is dat voor eigen risico. Verder moet ik bij het doe-het-zelf scenario natuurlijk nog wel zelf het verpakkingsmateriaal kopen, maar dat zal hooguit een paar honderd euro zijn. Komende week zal ik dus Online Shipping opdracht geven om de container op vrijdag 21 april af te leveren en op maandag 24 april weer op te halen voor verscheping. Wie dat weekend nog niets te doen heeft, kan zich via de commentaarfunctie van deze weblog aanmelden om te komen sjouwen. :-)

Gisteren was ik trouwens nog even bezig met allerlei verzekeringspolissen, onder andere om onze doorlopende reis- en annuleringsverzekering op te zeggen. Daarbij kwam ik ook nog een hele oude levensverzekering tegen. Het ding was afgesloten door mijn ouders kort na mijn geboorte en 30 jaar lang betaalden zij jaarlijks 16 gulden en 70 cent. Bij mijn overlijden zou de polis dan de lieve som van 1.000 gulden uitkeren (en nee, dat zegt niks over wat ik waard ben). Zulk soort polissen waren vroeger gebruikelijk als een soort begrafenisverzekering, maar ja, met alle inflatie heb je daar natuurlijk weinig meer aan. Van die paar honderd euro kun je tegenwoordig net de koffie en de cake na de uitvaartplechtigheid betalen. Kortom, ik ga dus kijken of ik het geld nu kan opstrijken zonder al te veel bijkomende kosten. Het is alleen wel even uitzoeken waar ik moet zijn. De oorspronkelijke verzekeraar is ooit overgenomen door Aegon, dus ik neem aan dat de polis daar nog steeds loopt. De tussenpersoon met wie in 1998 voor het laatst contact is geweest, bestaat inmiddels al lang niet meer. Dus heb ik maar een mailtje naar Aegon gestuurd. Nu maar afwachten.

7 Reacties:

At zaterdag, januari 28, 2006 9:12:00 a.m., Blogger Petra schreef...

Het gaat dus concrete vormen aan nemen nu.
Voor je het weet is het april!

 
At zondag, januari 29, 2006 8:13:00 a.m., Anonymous Anoniem schreef...

Ik blijf je volgen en lees trouw je weblog Marcel! Wel een kostbare en lastige procedure voor het VS staatburgerschap. Hou vol! Laat R. Verdonk dit overigens maar niet horen...
Gr. leo

 
At zondag, januari 29, 2006 8:57:00 a.m., Blogger Nel schreef...

Via via je weblog gevonden, ben je nu ook aan het volgen. Alweer iemand die de grote stap gaat wagen. Heerlijk ik zou zo wel willen ruilen.
Er is nog een weblog van een gezin dat in 2004 is verhuisd naar Amerika en daar viel ook al de naam van de verhuizer (één die je niet hebt genomen)
Misschien vindt je daar nog wel nuttige tips, voorzover je nog niet genoeg info hebt, maar dat denk ik wel als ik de afgelopen blogs lees.

 
At maandag, januari 30, 2006 2:23:00 a.m., Blogger kastelke schreef...

Marcel, ik vrees dat er van die 1000 euro minder dan 700 overblijven als je het nu laat uitkeren. Maar ja, daar kan je het inpakmateriaal van kopen. ;-)
Spannend zeg. Het lezen van jouw blog bezorgd me de kriebels, net zoals ik dat indertijd had bij het lezen van de blog van 'Petra met de beardies' (http://staceyconnor.blogspot.com/)
Die spanning van DE DATUM die steeds dichterbij gaat komen... Overmorgen is het al februari!

 
At maandag, januari 30, 2006 3:11:00 a.m., Blogger Marcel schreef...

@Leo: het kost wat, maar dan heb je ook wat, hè? :-)

@Kastelke: Het gaat nu inderdaad hard. Voor m'n gevoel is het nog ver weg, maar het is april voor je het weet. Overigens waren het guldens, (helaas) geen euro's. Nog minder dus. Met alle inflatie wordt het alleen maar minder waard, dus waarschijnlijk is nu afkopen de beste optie, ondanks de eventuele kosten.

 
At dinsdag, januari 31, 2006 9:15:00 a.m., Anonymous Anoniem schreef...

Hola Marcel,

Linkpartner worden met mijn weblog ?

http://peterluiijf.web-log.nl/categorie/147045

Ciao
Peter

 
At maandag, november 22, 2010 3:25:00 a.m., Anonymous anne schreef...

Wow de prijzen kunnen nog behoorlijk verschillen! Ik ben momenteel nog offertes aan het aanvragen, ik verhuis naar Engeland. Ik ben benieuwd wat je ervaringen waren tijdens het verhuizen. Heb je nog tips?

 

Een reactie posten

<< Home