donderdag, februari 16, 2006

Keuringsdienst van waren

Vandaag heb ik weer een stap gezet in het hele visumproces: de medische keuring. In alle vroegte toog ik dus weer naar Amsterdam, eerst naar de Jan van Goyenkliniek voor een longfoto en daarna naar een keuringsarts in de buurt van het Museumplein. Dit was nog echt zo'n ouderwetse huisartsenpraktijk. Vader en zoon zijn er actief als huisarts en moeder is de assistente. Ook het pand was oud en deed wat primitief aan. Deze praktijk doet alle keuringen voor de Amerikaanse visumprocedure en ik was dan ook niet de enige 'patiënt'. Nog twee andere heren, beiden véél ouder dan ik, zaten daar voor dezelfde keuring. De ene, een zestiger, zou naar California vertrekken, de andere naar Kentucky of Tennessee, dat wist ie nog niet precies. In ieder geval ben je dus nooit te oud om aan een emigratieavontuur te beginnen, dat was wel duidelijk.

De keuring zelf stelde weinig voor en ik verwacht ook niet dat de uitkomsten enig probleem zullen vormen. Allemaal standaard zaken: bloedonderzoek, long- en hartfunctie en nog wel even een vaccinatie tegen bof, mazelen en rode hond. De hele keuring duurde krap 20 minuten. Helaas was de wachttijd bijna drie keer zo lang, maar goed. Nog één week en dan is het afrondende interview. De buit is dus bijna binnen.

1 Reacties:

At vrijdag, februari 17, 2006 8:23:00 a.m., Anonymous Anoniem schreef...

Dat klinkt alsof het nog precies zo is als 21 jaar geleden toen ik door de keuring ging.
Het gaat nu snel allemaal.
Annemiek

 

Een reactie posten

<< Home