woensdag, maart 08, 2006

Rommelen en regelen

De afgelopen dagen waren we weer druk aan het rommelen en regelen. Alle hondenspulletjes van Sammy hebben we aan het dierentehuis in Zoetermeer gegeven. Die kunnen dat altijd gebruiken. Ook hebben we weer de nodige spullen op Marktplaats gezet en de eerste rit naar het gemeentelijke zelfbrengdepot voor grofvuil en chemisch afval gemaakt. Ja, ja, het ruimt nu echt een beetje op, al zie je daar in huis nog weinig van. Zeker niet nu er sinds gisteren een stapel opgevouwen verhuisdozen en een grote rol golfkarton in de hal liggen. Allemaal online besteld en keurig bij ons afgeleverd. Vanochtend heb ik Christines auto naar de garage gebracht voor onderhoud en APK, zodat die vanavond ook in de verkoop kan. Hopelijk levert ie nog flink wat op en zijn we 'm snel kwijt.

Wat het regelen betreft, dat gaat ook best aardig. Allerlei abonnementen, verzekeringen, pensioenfondsen en andere diensten zijn opgezegd of hebben een adreswijziging gekregen. Volgens mij liggen we daarmee aardig op schema. Ook hebben we voor Christine en de kinderen Nederlandse paspoorten aangevraagd, dan is dat ook maar klaar. In Amerika moeten we die dan om de zoveel jaar verlengen. Gelukkig zit er een Nederlands consulaat in Raleigh, dus dat is makkelijk. Ik denk dat ik ook mijn rijbewijs nog maar even ga vernieuwen. Dat is nog geldig tot volgend jaar, maar het is makkelijker om het hier op het gemeentehuis te doen dan straks vanuit de States. Dan ben ik er tenminste weer voor 10 jaar vanaf.

1 Reacties:

At woensdag, maart 08, 2006 6:53:00 p.m., Blogger Petra schreef...

Heb uit "betrouwbare bron" vernomen dat er een kans is dat het consulaat in Raleigh stopt met de paspoorten als er de nieuwe paspoorten komen. Het wordt dan waarschijnlijk te vernuftig om dat hier in Raleigh te doen. Enne rijbewijs zou ik zeker doen ;-)

Groetjes Petra

 

Een reactie posten

<< Home