dinsdag, februari 28, 2006

De laatste dag

Voor Christine was het vandaag de laatste werkdag na bijna 7 jaar te hebben gewerkt als part-time leidster bij The Clown Club in Wassenaar. Ze werd er destijds al aangenomen vóór aankomst in Nederland en zonder solliciatiegesprek. Via, via was ik toen in contact gebracht met Pieter en Amy, de eigenaren van het kinderdagverblijf, die tegenwoordig in de Amerikaanse staat Missouri wonen. Christines achtergrond als psychotherapeut en haar onderwijsbevoegdheid (voor lagere school) waren voldoende om haar in dienst te nemen. Het was weliswaar niet haar droombaan, maar het betekende in ieder geval werk en een bron van sociale contacten en dat was belangrijk als nieuwkomer in Nederland. Na enkele jaren kon ze via de Amerikaanse Protestantse Kerk in Den Haag als vrijwilligster gelukkig weer een beetje de draad oppakken als psychotherapeut, want dat is toch altijd haar roeping gebleven. Nu komt er dus een einde aan haar loopbaan als kinderleidster. Alles bij elkaar is het zeker een interessante periode geweest, zeker door de internationale setting van The Clown Club. Er zitten kinderen uit talloze landen en dat maakt het best apart. Bovendien hebben we er verschillende vrienden en kennissen aan over gehouden en dat is ook heel wat waard.

Ook voor Emily en Matthew was het vandaag officieel de laatste dag bij The Clown Club. Het was reuze handig dat ze altijd met mama mee konden naar de crèche. Gelukkig mogen ze de komende maand nog een paar keer terug komen, zodat Christine de handen vrij heeft voor onze verhuisactiviteiten. Vandaag namen ze alvast afscheid van hun kleine vriendjes en vriendinnetjes. Mama had voor de gelegenheid stervormige koekjes gebakken, in rood en blauw, met witte hagelslag erop. Alle kinderen kregen bovendien een badeendje in Amerikaanse stijl en wat M&M's in rood, wit en blauw. Die kun je via hun website in Amerika in allerlei kleuren en zelfs met persoonlijke opdruk bestellen. Best geinig.

Alleen ik moet nu dus nog werken. Zielig, hè? Maar niet lang meer. Mijn laatste werkdag is op 5 april en daarna heb ik verlof tot en met 30 april, mijn officiële laatste dag bij Pheidis. Sommige projecten ben ik al aan het afronden en voor enkele andere klussen zijn inmiddels opvolgers gevonden. Vanaf half maart zal het denk ik wel wat rustiger worden voor mij. Nu al merk ik dat het lastiger wordt om m'n hoofd bij m'n werk te houden; er zijn zoveel andere dingen waar ik aan moet denken. Maar goed, nog even doorbijten dus, want ik wil mijn projecten wel netjes en professioneel afhandelen. Zo hoort dat wat mij betreft.

5 Reacties:

At dinsdag, februari 28, 2006 4:03:00 p.m., Blogger Petra schreef...

Wat leuk, die afscheidsdingetjes! Waar hebben jullie die badeendjes vandaan? En bedankt voor de M&M's tip! Sterkte met de laatste loodjes.
Petra

 
At woensdag, maart 01, 2006 2:57:00 a.m., Blogger Marcel schreef...

@Petra: Ik heb in de tekst bij de badeendjes een link geplaatst naar de online store die ze verkoopt.

 
At woensdag, maart 01, 2006 3:39:00 a.m., Blogger kastelke schreef...

Bedankt voor de link, Marcel! Daar gaan we handig gebruik van maken als we hier afscheid nemen van iedereen. Er zitten leuke dingen bij om in de klas uit te delen, en ook om aan volwassenen te geven! Super!
Hoe vlot het met het vinden van werk?
Vergeet vooral tussendoor niet te ademen hé, want met al die drukte die er nu aankomt, zou je dat nog vergeten! ;-)

 
At donderdag, maart 02, 2006 6:27:00 a.m., Blogger Petra schreef...

Wat een ontzettend leuk idee de eendjes.....
Vindt ze echt heel leuk. Ga zo even verder kijken op die site ;-)
Stapje voor stapje.... komt het allemaal dichterbij......
Groetjes Petra

 
At zondag, april 02, 2006 9:07:00 a.m., Anonymous Anoniem schreef...

Beste Christine, Marcel, Emily en
Matthew,

Nog twee nachtjes slapen en de grote reis gaat beginnen. Vooral na
het laatste bezoek zullen we jullie
erg missen.....
Gelukkig zullen we een goed kontakt blijven houden via email etc.
Mochten jullie Holland weer eens bezoeken, laat het ons weten.
Marcel, nogmaals, ik heb zoveel
aan je te danken, vooral op geneal.
gebied. Je wist me altijd op het
juiste spoor te brengen en ben je
erg dankbaar.
Tenslotte, ik meen het echt, wees
gelukkig met elkaar en ik zeg dat
niet vaak, maar heb dat op Flakkee
geleerd van mijn Oma:
Tel je zegeningen
een voor een en vergeet er geen
Wij wensen jullie een gezegend leven toe.
Een goede reis en een happy landing in de USA.
Bram en Thil

 

Een reactie posten

<< Home