vrijdag, maart 17, 2006

Eenmaal, andermaal ....

Alles wat we tot nu toe hebben verkocht via Marktplaats was leuk meegenomen, maar vandaag was het tijd voor de grote klapper: de auto. Nee, niet die van mij (dat zouden mijn baas en de lease-maatschappij niet leuk vinden), maar die van Christine. Ruim anderhalve week geleden plaatste ik de advertentie op Marktplaats en al binnen een half uur werd er fors geboden. Volgens de ANWB/Bovag-koerslijst zou onze Toyota Yaris uit 1999 met 60.000 kilometer op de teller bij particuliere verkoop nog 5.500 euro waard zijn, dus was ik begonnen met een vraagprijs van € 5.950,-. Na een dag of drie leek het bieden op te houden bij 5.700 euro en maakte ik een afspraak met de bieder om de auto vandaag te komen halen. Prompt werd er enkele dagen later ineens nog meer geboden (tot zelfs 5.850), maar ja, afspraak is afspraak.

Vandaag werd de auto dus opgehaald en betaald; heerlijk zo'n hele stapel honderdjes. Ik voelde me net Robert ten Brink van Lotto Weekend Miljonairs. Alleen, hij geeft die stapels geld weg en ik hield ze lekker zelf. We zijn beslist tevreden met de verkoopprijs en kunnen het geld prima gebruiken voor de aanschaf van onze nieuwe auto in Amerika (daarover binnenkort meer). Voor dat doel hebben we vandaag al een hele smak geld naar onze pas geopende rekening bij Wachovia Bank in Amerika overgeboekt. Eigenlijk hadden we dat drie dagen eerder al willen doen, maar we liepen tegen wat obstakels aan bij het overboeken naar Christines bestaande rekening (bij een andere bank), dus hebben we toen maar een nieuwe geopend. Die paar dagen vertraging had trouwens een plezierig neveneffect. In de tussentijd steeg de euro namelijk in waarde van $1,19 naar ruim $1,21 na wekenlang rond die 1,19 te hebben geschommeld. Die twee dollarcent lijkt natuurlijk niks, maar als je zoals wij een flink bedrag moet overmaken, dan ben je zomaar honderden euro's voordeliger uit. Tel uit je winst! Met dank dus aan Christines oude bank. Nu maar hopen dat de wisselkoers zich nog verder in een voor ons positieve richting ontwikkelt voordat we de opbrengst van ons huis gaan overhevelen.

3 Reacties:

At zaterdag, maart 18, 2006 5:57:00 p.m., Blogger Petra schreef...

Zo die is verkocht!!!
Vergeet niet de royementsverklaring in het engels te vragen he? ;-)
Groetjes Petra

 
At zaterdag, maart 18, 2006 7:01:00 p.m., Anonymous Anoniem schreef...

Hi Marcel!
Via het AA forum kwam ik op jouw blog terecht. Ziet er goed uit! Veel sterkte met de verhuizing en alles wat nog te regelen valt! Groetjes, Annemarie

 
At zondag, maart 19, 2006 4:19:00 p.m., Blogger Marcel schreef...

@Petra: daar heb ik mijn verzekeringsagent inderdaad om gevraagd. Had jouw tip van destijds goed onthouden ;-)

 

Een reactie posten

<< Home