vrijdag, juni 23, 2006

Druk, druk, druk ...

Zo, eindelijk weer even gelegenheid om wat regels op m'n weblog te schrijven. Het is allemaal best leuk en aardig dat ik weer aan het werk ben, alleen gaat er wel heel veel tijd in zitten. Zodoende blijft er weinig tijd over voor andere dingen, zoals de weblog.

Inmiddels heb ik er al weer twee weken opzitten bij Lowe's. Twee leerzame weken, waarbij duidelijk is dat veel dingen bij zo'n groot bedrijf nog niet echt goed zijn georganiseerd en daardoor erg lang duren. Het winkelbezoek was interessant en flink aanpoten, tenminste, op de tweede en derde dag. Ik hielp een handje met vakken vullen bij de verfafdeling. Voor spuitbussen en kleine blikken is dat goed te doen, maar met de 5 en 6 gallon emmers is het een heel ander verhaal. Die wegen per stuk zo'n 23 tot 27 kilo en als je er daar dan zo'n 80 van door je handen laat gaan, dan kun je dat goed voelen. Maar goed dat ik heb doorgeleerd voor ander werk!

Ook de introductiedag voor nieuwe medewerkers (een wekelijks evenement met zo'n 20 mensen per keer) heb ik achter de rug. Het was vooral veel informatie over alle arbeidsvoorwaarden en regelingen. Ik ben de afgelopen week zowat elke avond bezig geweest met de papierwinkel voor het regelen van allerlei verzekeringen (ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, leven) en pensioenvoorzieningen. Een heleboel dingen werken hier behoorlijk anders dan in Nederland, dus ik moet goed lezen wat het allemaal inhoudt en welke opties er zijn en vervolgens samen met Christine besluiten wat we wel en niet willen hebben.

Het eigenlijke werk bestaat tot nog toe vooral uit inlezen en het deelnemen aan projectoverleg. Gelukkig kon ik daaraan vanuit mijn achtergrond al de nodige goede bijdragen leveren, dus ik geef m'n visitekaartje wel af, zogezegd. Met de directe collega's kan ik het uitstekend vinden en dat is ook mooi meegenomen. Er werken trouwens opvallend veel mensen uit India, veelal via externe bedrijven. Dat is soms lastig in de communicatie; ze praten vaak zachtjes en bovendien met een sterk accent. Vandaag werd mijn bureau eindelijk voorzien van een telefoon en een computer; dat duurde echt een eeuwigheid. Nu alleen nog toegangsrechten tot het netwerk en dan kan ik echt volledig aan de slag. Het heeft heel wat voeten in de aarde.

Zaterdag gaan we weer een huis bekijken. We hebben al wel een mooi huis 'gereserveerd', maar dat is waarschijnlijk pas in september beschikbaar. Het huis waar we nu gaan kijken is direct beschikbaar, ligt op een veel gunstiger locatie en is bovendien goedkoper doordat het rechtstreeks door de eigenaar wordt verhuurd en niet via een makelaar. Wel ziet het huis (ik reed er van de week al even langs) er van buiten qua stijl wat minder aantrekkelijk uit, maar de omschrijving van de binnenkant is toch wel veelbelovend. We zien wel wat het is. Gelukkig hebben we geen haast, maar het zou toch wel prettig zijn om weer een eigen plekje te hebben.

3 Reacties:

At zaterdag, juni 24, 2006 7:36:00 a.m., Blogger Petra schreef...

Inderdaad lekker druk zo te lezen.
Succes gewenst met de huizen jacht en met het opstarten van je werk.
Groetjes Petra

 
At zondag, juni 25, 2006 8:10:00 p.m., Blogger Marcel schreef...

Dank je wel, Petra. Zoals je in de nieuwste bijdrage kunt lezen, is de huizenjacht inmiddels geslaagd.

 
At maandag, juni 26, 2006 2:14:00 a.m., Anonymous Anoniem schreef...

Welcome to the real (corporate) world. Zo'n monster toko is natuurlijk weer ff wat anders dan de do-it-yourself-home-sweet-home-office. Heb je al "champions" gevonden die noodzakelijk zijn om nieuwe initiatieven uit de grond te stampen en (blijvend) in de lucht te houden? Vergeet niet; if it ain't Dutch, it ain't much! (zet dat maar als quote op je eerste presenatie ;)

 

Een reactie posten

<< Home