maandag, juni 12, 2006

De eerste dag

Vandaag was het dan zover. Mijn eerste werkdag bij Lowe's. Na een beroerd korte nacht waarin de kids ons heel lang wakker hielden, vertrok ik om 7 uur in m'n Toyotaatje naar North Wilkesboro. Gelukkig had ik ruim de tijd genomen, want eenmaal in meer bergachtig gebied aangekomen bevond ik me in een hevige onweersbui. Die zijn hier altijd veel heftiger dan in Nederland, dus ik moest voorzichtig rijden. De werkdag zelf begon wat rommelig (beetje miscommunicatie hier en daar), maar in ieder geval heb ik nu een pasje om het gebouw binnen te komen en jawel, m'n eigen 'cubicle'. Je kent ze wel uit films en van TV, waarbij je in een grote ruimte zo'n doolhof van die kleine hokjes ziet, opgetrokken uit halfhoge scheidingswandjes. Het is wel even wennen zo'n hok als werkplek. In Nederland zou de ARBO-dienst gelijk bezwaar maken, maar hier zijn ze heel gewoon. Het merendeel van de dag heb ik lezend doorgebracht. Er is heel wat papier om door te spitten zodat ik snel weet wat er allemaal speelt en ik gauw met mijn project aan de slag kan.

Voordat het zover is, ga ik de komende drie dagen iets heel anders doen. Net als elke andere nieuwe Lowe's medewerker (van hoog tot laag) ga ik aan de slag in een winkel van Lowe's. Op die manier leert iedereen hoe het er in de winkels van Lowe's aan toegaat en waar het bij Lowe's uiteindelijk allemaal omdraait. Ben benieuwd wat ik allemaal mag gaan doen. Zakken cement opstapelen? Schroefjes tellen? Aan de kassa? Ik laat het maar over me heen komen. Het is in ieder geval weer een hele nieuwe ervaring.

Tja, de vakantie is duidelijk voorbij nu. Een nieuwe fase in ons emigratieavontuur is aangebroken. Nu alleen nog een huis, maar dat laat vermoedelijk nog tot eind augustus of begin september op zich wachten. Later meer daarover.

8 Reacties:

At dinsdag, juni 13, 2006 1:54:00 a.m., Anonymous Anoniem schreef...

'k Zou meteen een WK actie introduceren met een mooi "oranje" pakket bij iedere aankoop :)

Enjoy!

 
At woensdag, juni 14, 2006 6:38:00 p.m., Anonymous Anoniem schreef...

he hoi marcel,

gefeliciteerd met je nieuwe baan....helemaal top...nu nog een eigen huis en jullie zijn der helemaal klaar voor...hahahah...jah toch....

zoals je weet gaan wij terug naar nederland en hielden wij de aankomst van jullie container erg goed in de gaten....
nu is hij er dan....maar vond het jammer hier verder niets over te lezen....ik ben een klein beetje nieuwsgierig namelijk of alles goed is gegaan en of er nog extra kosten enzo bij zijn gekomen.....
ook ik heb contact gezocht met zelfde bedrijf waar jullie dus mee zijn verhuisd...althans jullie inboedel..hahaha....maar hun vertelde mij dat je dus de container niet een weekend of aantal dagen voor de deur kan hebben....nou meen ik toch dat dat bij jullie toch wel het geval was.
dus jah...wat vraagjes van onze kant jullie kant op over deze verhuizing van inboedel en het bedrijf zelf...
ik wilde je eigenlijk per email dit vragen maar aangezien ik niet je email heb en ook niet kan vinden....doe ik het op deze manier.....hoop wat van je te horen...zal zeker hier elke keer kijken en misschien anders een berichtje op ons log
alvast bedankt

Hein en Esther
in florida

 
At donderdag, juni 15, 2006 10:47:00 a.m., Anonymous Anoniem schreef...

Veel succes met je baan! Ik hoop dat je het er erg naar je zin krijgt.

Groetjes,

Wilco

 
At donderdag, juni 15, 2006 5:25:00 p.m., Blogger Petra schreef...

Hey je bent aan de slag....
Als ik aan cubicles denk, denk ik aan de reclame van Capitol one.
"I'm shaking in my yellow shirt" ;-)
Wel goed dat ze iedereen in de Lowes laten werken. Zo krijg je denk ik toch meer feeling met het bedrijf.
Wens je heel veel succes met je nieuwe baan !!!

Groetjes petra

 
At zondag, juni 18, 2006 12:13:00 p.m., Blogger Marcel schreef...

@Ivo: dat lijkt me geen commercieel succes hier. Je maakt hier momenteel meer kans met een rood/wit ijshockey-pakket ter ere van de Carolina Hurricanes die de finale van de Stanley Cup spelen.

@Hein & Esther: ik vond jullie Hotmail-adres via Google en heb een mailtje gestuurd met mijn 'container ervaringen'. Laat even weten of je dat hebt ontvangen.

@Wilco: Thanks!

@Petra: Die reclame heb ik nog niet gezien, maar ik zal erop letten. Ben benieuwd wat dat spotje dan wel is.

 
At zondag, juni 18, 2006 9:23:00 p.m., Anonymous Anoniem schreef...

he marcel,

hoe was je eerste dag???
het lijkt me ontzettend spannend...maar ook gelijk erg eng....bedoel...het is toch allemaal nieuw enzo..jah toch...

je email hebben we niet ontvangen....misschien toch verkeerd adres??

ik schrijf hier een hotmailadres wat je kan gebruiken.....

lieveling1@hotmail.com

alvast bedankt weer....

enne geniet van al het moois om je heen en alle nieuwe ervaringen....

trouwens al iets meer zicht op een eigen huisje???

liefs

esther en hein

 
At dinsdag, juni 20, 2006 7:12:00 a.m., Blogger Annemiek schreef...

Proficiat met je baan!

 
At dinsdag, juni 20, 2006 2:52:00 p.m., Anonymous Anoniem schreef...

Ha Marcel,

Via Chris B. kreeg ik het adres van je blog.
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
Je belevenissen zijn treffend en 'op zijn Marcels' beschreven, ik hoop dat je het volhoudt om dit naast je drukke (werkende) leven te blijven doen.

Groeten,
Dennis van Breemen

 

Een reactie posten

<< Home